Szybkie naprawy

Naprawy zawieszenia

Zawieszenie to jeden z najważniejszych układów samochodu ze względu na jego znaczenie dla bezpieczeństwa jadących nim osób. Od niego też zależy w przeważającej mierze komfort i wygoda jazdy. Obecnie dominują dwa rodzaje zawieszeń samochodowych zależne i niezależne. Różni je przede wszystkim to, że w pierwszym z nich koła przedniej i tylnej osi oddziałują na siebie wzajemnie, ponieważ połączone są przy pomocy jednego z elementów zawieszenia. W drugim każde koło działa niezależnie i nie oddziałuje na pozostałe.

Zawieszenie jest złożonym układem, ponieważ większość elementów wchodzących w jego skład współpracuje ze sobą. Ze względu na stan polskich dróg bardziej stabilne jest zawieszenie zależne, bo mniejsze jest w nim prawdopodobieństwo wybicia lub uszkodzenia części elastycznych zawieszenia, które ze sobą współpracują. W układzie niezależnym uszkodzeniom, dość szybko, ulegają właśnie elementy elastyczne i należy je jak najszybciej wymienić, by nie stanowiły zagrożenia dla użytkownika auta i innych kierowców.

Po zakończeniu prac z zawieszeniem proponujemy USTAWIENIE GEOMETRII POJAZDU!

 

 

 

 

 

Naprawy układu hamulcowego

Układ hamulcowy to  najważniejszych układów w pojeździe. Układ ten gwarantuje Ci i Twoim pasażerom bezpieczeństwo!  Od jego sprawności zależy czy się zatrzymasz w odpowiednim czasie bez narażania się na szkody. Proponujemy:

  • kontrola stanu układu hamulcowego
  • naprawa elementów układu hamulcowego
  • wymiana tarcz, klocków, bębnów, zacisków hamulcowych
  • cykliczną wymianę płynu hamulcowego

Posiadamy specjalne oprogramowanie do wymiany klocków i tarcz w samochodach wyposażonych w elektryczne zaciski!

 

 

 

 

 

Płyny eksploatacyjne i filtry

Od odpowiedniej ilości i jakości płynów eksploatacyjnych oraz filtrów zależy sprawne funkcjonowanie pojazdu. To właśnie dzięki nim samochód dobrze jeździ, hamuje, chłodzi się i nagrzewa. Dlatego też należy regularnie sprawdzać stan wszystkich płynów eksploatacyjnych oraz uzupełniać ich braki. Adnotacje dotyczące tego jakich rodzajów płynów używać zawarte są w instrukcji obsługi samochodu i należy się do nich stosować.

Wymiana:

  • olej typu log life – raz na 2 lata,
  • każdy olej starszego typu – raz na rok,
  • płyn hamulcowy – przynajmniej raz na 2 lata (lub sprawdzić jego właściwości i na tej podstawie podjąć decyzję o wymianie),
  • płyn chłodniczy krzemianowy (IAT) – przynajmniej 2 lata,
  • płyn chłodniczy bezkrzemianowy (OAT) – przynajmniej raz na 5 lat.

 

Serwis i naprawa klimatyzacji

Klimatyzacja – to udogodnienie coraz częściej oferowane przez producentów samochodów. W upalne lato pomaga schłodzić nagrzane wnętrze auta, jesienią i zimą osusza je, usuwając z szyb skraplającą się na nich wodę. By klimatyzacja działała sprawnie i prawidłowo spełniała swoją rolę, powinna być używana nie tylko latem, ale cały rok. Dlatego też konieczne są jej regularne przeglądy, kontrola stanu, a także uzupełnienie i wymiana zużytych elementów. Serwis klimatyzacji należy przeprowadzać przy dodatnich temperaturach, najlepiej między majem a początkiem września. Regularny i prawidłowo prowadzony serwis pozwoli długie lata cieszyć się sprawną i bezawaryjną klimatyzacją.

Oferujemy pełny serwis i naprawę każdego typu klimatyzacji montowanej w autach osobowych, w tym:

  • wymianę czynnika chłodniczego i oleju w układzie,
  • wymianę filtra pyłkowego (co 10-15 tys. km),
  • dezynfekcję układu klimatyzacji (ozonowanie, ultradzwięki),
  • wymianę osuszacza układu klimatyzacji,
  • oczyszczenie czynnika chłodniczego z zanieczyszczeń mechanicznych (płukanie układu),
  • sprawdzenie drożności przewodu spływowego.

Na życzenie klienta: GRANAT ZAPACHOWY

 

Wymiana opon i wyważanie kół

Ze względu na właściwości gumy, z której wykonywane są opony, w naszych warunkach klimatycznych zalecane jest używanie opon letnich i zimowych. Nie ma ścisłych reguł regulujących czas ich wymiany, niemniej jednak przyjmuje się, że opony zimowe powinny być używane, gdy temperatura powietrza utrzymuje się poniżej 7°C. W tych temperaturach guma opon letnich traci elastyczność, opony stają się twarde, a jazda na nich mało przyjemna i niebezpieczna. Na obu typach opon odmienna jest także rzeźba bieżnika, którego jakość i sposób wykonania decyduje o bezpieczeństwie i komforcie jazdy.

Bardzo istotna jest także wysokość bieżnika. Ze względu na odmienne warunki użytkowania jego minimalna wysokość dla opon letnich i zimowych jest różna. Zgodnie z obowiązującą w Polsce ustawą jego minimalna wysokość to 1,6 mm. Jest to jednak wartość zdecydowanie zaniżona i świadczy o znacznym zużyciu opony. Opony letnie należy zmienić, gdy wysokość bieżnika osiąga 3 mm, bo powyżej tej wartości auto ma najwyższe osiągi, bieżnik opony zimowej, ze względu na trudniejsze warunki użytkowania, powinien mieć minimum 4 mm wysokości.

Przyjmuje się, że przegląd i serwis opon należy przeprowadzić po przejechaniu 12 tysięcy km, a wymiany opon dokonać maksymalnie po pięcioletnim okresie ich użytkowania.

Oferujemy wymianę opon na felgach stalowych i aluminiowych, a także pełny zakres serwisowania i naprawy opon samochodowych. Oferujemy też szeroki wybór felg aluminiowych oraz regenerację felg stalowych.

 

 

 

Akumulator, zapłon, układ ładowania

  • kontrola i wymiana akumulatora
  • test akumulatora
  • kontrola układu ładowania
  • wymiana świec i przewodów zapłonowych
  • wymiana / regeneracja rozrusznika
  • wymiana / regeneracja alternatora
  • wymiana żarówek
  • wymiana bezpieczników
  • cewki zapłonowe

 

 

 

 

Analiza spalin

  • posiadamy sprzęt do analizy spalin

 

 

 

Pliki cookies (ciasteczka) pozwalają nam lepiej oferować nasze usługi. Korzystając z naszych usług, akceptujesz wykorzystanie cookies..  Akceptuję  Więcej informacji